please wait...

مهندسان ژاپنی رکورد 20 برابر ترافیک جهانی اینترنت در هر ثانیه را شکستند

مهندسان ژاپنی رکوردهایی را شکستند و 22.9 پتابیت در ثانیه را از طریق یک فیبر نوری منتقل کردند که بیش از 20 برابر کل ترافیک اینترنت جهانی در هر ثانیه است. طبق بیانیه مطبوعاتی، این رکورد بیش از دو برابر رکورد جهانی قبلی آنها با 10.66 پتابیت در ثانیه بود.

بیش از 20 برابر ترافیک اینترنت جهانی در هر ثانیه

ترافیک جهانی اینترنت در هر ثانیه به حجم کل داده های منتقل شده در کل شبکه اینترنت جهانی در یک ثانیه اشاره دارد. این شامل انواع فعالیت های آنلاین، مانند مرور وب، پخش ویدئو، دانلود فایل، بازی آنلاین و هر نوع داده دیگری است که بین دستگاه های متصل به اینترنت در سراسر جهان رد و بدل می شود.

در حالی که بیشتر نقاط جهان اینترنت را با سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه هدایت می‌کنند، این سرعت پیشگامانه که توسط موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) به دست آمده است، حتی سریع‌ترین اتصالات مصرف‌کننده را نیز در پشت سر می گذارد.

برای مدیریت بیشتر ترافیک اینترنت، محققان NICT فناوری‌های مالتی پلکس را بررسی کردند که از فضا و طول موج در ارتباطات فیبر نوری استفاده می‌کند. مانند تعریض جاده‌ها، استفاده از خطوط مختلف و علائم راهنمایی و رانندگی برای سریع‌تر کردن اینترنت و مدیریت داده‌های بیشتر.

پیشرفت در انتقال داده ها

محققان دریافتند که هر هسته در کابل فیبر می تواند داده ها را با سرعتی بین 0.3 تا 0.7 پتابیت در ثانیه منتقل کند. وقتی همه هسته ها را جمع کردند، سرعت کل به 22.9 پتابیت در ثانیه رسید. تیم NICT این موفقیت را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته انجام داد. کابل آنها به جای تکیه بر یک هسته انتقال داده منفرد، دارای 38 هسته است که هر کدام قادر به انتقال داده در سه حالت است که مجموعاً 114 کانال فضایی چشمگیر را شامل می شود. این باعث افزایش ظرفیت کل انتقال با استفاده از کانال های مختلف داده مستقل در باندهای طول موج مختلف می شود.

هر حالت در کانال فضایی خود با 750 کانال طول موج در سراسر باندهای S، C و L قرار دارد که در پهنای باند 18.8 تراهرتز به اوج می رسد. این ترکیب منجر به سرعت انتقال داده 22.9 پتابیت در ثانیه می شود. کارشناسان NICT اشاره می کنند که با بهینه سازی بیشتر در تصحیح خطا، سیستم به طور بالقوه می تواند تا 24.7 پتابیت در ثانیه سرعت ارائه دهد که بیش از 1000 برابر سریعتر از سیستم های ارتباطی فیبر نوری فعلی است.

محققان در بیانیه مطبوعاتی گفتند: "این نمونه گامی بزرگ به سوی تحقق شبکه های ارتباطی نوری با ظرفیت فوق العاده بزرگ در آینده است." در مقایسه، سرعت اینترنت ناسا مانند شماره گیری به نظر می رسد. این مقاله در چهل و نهمین کنفرانس اروپایی ارتباطات نوری (ECOC 2023) در اکتبر ارائه شد.

 

تاریخ انتشار : 1402/09/14
تعداد بازدید: 241

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85