please wait...

گوگل بارد با قابلیت «حافظه»، اطلاعات کلیدی تعاملات خود با کاربران را به خاطر می‌سپارد

Bard با این قابلیت می‌تواند براساس تاریخچه تعادل با افراد، پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده بیشتری را ارائه کند.

گوگل برای چت‌بات هوش مصنوعی بارد قابلیت جدیدی را توسعه می‌دهد که Memory نام دارد و همان‌طور که از آن نام پیداست، می‌تواند برخی اطلاعات کاربران را حفظ کند. به بیان ساده‌تر، Bard با این قابلیت می‌تواند براساس تاریخچه تعادل با افراد، پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده بیشتری را ارائه کند و کاربران هر زمان که بخواهند، می‌توانند Memory را فعال یا غیرفعال کنند.

 اضافه‌شدن قابلیت «حافظه» به گوگل بارد

 براساس گزارش 9to5Google، گوگل درحال آماده‌سازی ویژگی جدیدی برای Bard است که می‌تواند جزئیات مهم را به خاطر بسپارد. در تصاویر زیر شاهد نمونه اولیه رابط کاربری این ویژگی هستیم که گوگل در آن برخی جزئیات کاربر مانند «جلوگیری از مصرف گوشت»، «داشتن 2 فرزند» و «نیاز به پاسخ‌های کوتاه» را حفظ کرده است و در پاسخ‌های آینده خود می‌تواند آن‌ها را درنظر داشته باشد.

 در این مثال‌ها می‌توان فرض کرد که عبارت «جلوگیری از مصرف گوشت» می‌تواند برای بهبود دستورات غذایی صادرشده توسط Bard استفاده شود و عبارت «داشتن 2 فرزند» احتمالاً برای مواردی ازجمله توصیه‌های سفر استفاده خواهد شد. ChatGPT نیز در اوایل امسال با قابلیت «دستورالعمل‌های سفارشی»، ویژگی مشابهی را به کاربران خود ارائه کرده بود.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه در صفحه Memory که از طریق منوی سمت چپ چت‌بات گوگل در دسترس است (تصویر بالا)، می‌توانید تنظیمات خاص خود را به آن اضافه کنید. احتمالاً از طریق همین بخش نیز می‌توانید خاطرات نادرست یا ناخواسته قبلی را نیز حذف کنید.

گوگل اولین‌بار در کنفرانس I/O سال 2017 اعلام کرد که قصد دارد به یک شرکت پیشگام در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شود و بارد را اواخر سال گذشته به‌عنوان رقیبی برای ChatGPT معرفی کرد. غول موتور جستجو از آن زمان تاکنون تلاش کرده است تا قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی خود را بهبود ببخشد و آن را به ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه پاسخ‌های صوتی مجهز کرده است. این شرکت هم‌اکنون روی مدل زبانی بزرگ Gemini کار می‌کند که قرار است به جنگ GPT-4 برود.

تاریخ انتشار : 1402/07/10
تعداد بازدید: 317

  • با ما در تماس باشید.

  • Follow on LinkedIn
  • Follow on Facebook
  • Follow on Twitter
  • Follow on Telegram
  • Follow on Instagram
  • phone icon021-228-520-40
  • fax icon021-228-545-85